Zapraszamy na nową stronę www.loftsails.pl

31 stycznia, 2009

Team Rider z Oahu Volker Roeber

Team Rider z Oahu Volker Roeber

Imię i nazwisko: Volker Roeber
Wiek: 33
Waga: 200 lb
Zawód: Coastal Engineer
Miejsce zamieszkania: Oahu, Hawaii, USA
Pochodzi z: Lake Constance, Germany
Ulubione triki: Frontloop, jazda na fali,
Inne zainteresowania: Surfing, jedzenie


To były lata 80 gdy zacząłem pływać na windsurfingu, w domowych stronach, na jeziorze Constance między Szwajcarią a Niemcami. Teraz pewnie oczekujecie stwierdzenia typu: „Byłem tak zafascynowany windsurfingiem że tylko jedno miałem w głowie” lub „Wszystko skupiało się na kolejnym wietrznym dniu”…

Rzeczywiście było tak ale to nie miejsce na takie historyjki. Po prostu pływałem. Nie musiałem się motywować w ten sposób.Dzisiaj dziwie się sobie że mimo niedogodności jakie dawał kiepski sprzęt z którym musiałem walczyć pozostałem maniakiem windsurfing. Mój sprzęt składał się z spadku po rodzicach, którzy zaprzestali uprawiania tego sportu. Uderzałem na wodę z ciężkim epoxydowym masztem, na desce funboardowej Klepper (bardziej deska niż fun) w piance mojej mamy, do której wlewały się konkretne ilości wody.

Następnym etapem był klub windsurfingowy, ściganie się w zawodach. Mimo że lubiłem się ścigać to bardziej skupiałem się na pływaniu na falach. Dlatego też zdecydowałem na podróżowanie w poszukiwaniu warunków do wave.
Szczęśliwie udało mi się przenieść na Oahu pięć lat temu. Bardzo dobre miejsce na wave, z ciepłą wodą i falami przez cały rok. Tu nie potrzeba szerokiego zakresu żagli i desek. Wiatr wieje zazwyczaj z tą samą siłą. Zawsze używam tego samego żagla – Loft Lip Wave 5.2. Daje radę we wszystkich tutejszych warunkach – szczególnie gdy jest otaklowany na maszcie Loft Team Edition 100% carbon. Ze względu na moją wagę preferuję maszt 430 zamiast 400 – lepiej sprawdza się w dolnym zakresie warunków wiatrowych.

Cieszę się że firma Loft idzie przeciw trendom – tworząc żagle łatwe w użyciu, niezależnie od poziomu zaawansowania ridera. Dzięki temu ludzie mogą robić szybsze postępy używając łatwych neutralnych żagli.

Brak komentarzy: